Over Gradez

De naam Gradez is natuurlijk niet alleen gekozen omdat het zo lekker klinkt.

 

Daar zit een verhaal achter.

Het verhaal van Gradez gaat over twee ondernemers die elkaar leerden kennen en ontdekten dat ze zakelijk een goede match waren. Ieder had een hele andere achtergrond èn een andere persoonlijkheid. Waar de één creatief is en razendsnel nieuwe kansen ziet, is de ander analytisch heel sterk en er goed in om vlot het grote geheel van iets te overzien.

Een gedeelde passie zorgde er uiteindelijk voor dat zij hun energie hebben samengebracht om Gradez op te markt te zetten.


Het gaat om beleving

Een veilige, fijne en schone leefomgeving. Het klinkt simpel en dat zou het ook moeten zijn. Toch is de definitie van fijn en schoon in veel situaties nog onderwerp van discussie.

Want wat als een huishoudelijke hulp jouw woonkamer perfect schoon maakt, maar tegelijkertijd altijd heel onaardig tegen je doet. Of wanneer het kantoor waar je werkt wel regelmatig wordt bezocht door de schoonmaker, maar er blijft een vieze geur hangen. Ook als hij net geweest is.

Mensen die schoonmaak beoordelen doen dat niet op basis van het aantal stofdeeltjes op een kast. Dat doet men ook op gevoel. Is het gevoel goed, dan is men tevreden. Is een cliënt of opdrachtgever niet blij dan is dat van grote invloed op de beoordeling.

Met Gradez krijgt beleving een prominente plaats in het meten van schoonmaakkwaliteit.

Gradez maakt de schoonmaak beter, omdat er grip ontstaat op beleving. Gradez refereert dus onder andere aan ‘great’, oftewel groot(s).

Daarnaast verwijst Gradez naar de Engelse term voor cijfers, ‘grades’, wat natuurlijk te maken heeft met het beoordelen van de schoonmaak. En naar het werkwoord ‘to grade’, wat beoordelen betekent.

Gradez wil van grote betekenis zijn voor de professionele schoonmaak