Tijd, geld en moeite besparen met Gradez

Als zelfstandig kwaliteitsinspecteur ben je snel geneigd om je de administratieve taken van je werk in de avonduren uit te voeren. Of in het weekend. En omdat het ‘eigen’ uren zijn zou je soms bijna vergeten dat ook die uren natuurlijk gewoon geld waard zijn. Gelukkig zijn er veel oplossingen die het werk makkelijker, efficiënter en dus sneller kunnen maken. Zo hou je meer tijd over voor de leuke dingen in het leven.

Hoe dan? Nou, reken even mee

Stel je hebt een klant, laten we zeggen een zorgorganisatie, met 9 locaties. Deze klant vindt het erg belangrijk om grip te houden op de kwaliteit van de schoonmaak die door hun eigen dienst wordt uitgevoerd. Zij willen natuurlijk niet alleen een hygiënische omgeving bieden aan hun cliënten, het is ook belangrijk dat de bewoners zich prettig voelen. De beleving van de schoonmaak is minstens net zo belangrijk.

Jullie spreken dus af dat er op iedere locatie, minimaal vier keer per jaar een kwaliteits- en belevingsmeting wordt gelopen. Van iedere meting wil de Facilitair Manager graag een verslag ontvangen, zodat zij deze kunnen bespreken met hun schoonmaakcollega’s.

Je gaat aan de slag, waarbij je netjes alle bevindingen noteert en foto’s maakt van de eventuele verstoringen of afwijkingen die je tegenkomt. Eénmaal thuis verwerk je dit netjes op je laptop. Je voegt de foto’s toe en stelt in een Word-bestand een mooi rapport op voor de klant.

Dit kost je ongeveer een half uur per rapport, in totaal ben je ongeveer een halve dag bezig. En dat ieder kwartaal. Als je dat vermenigvuldigt met jouw uurtarief, dan kom je al snel op meer dan €1000 per jaar uit.

Efficiënter, nauwkeuriger en goedkoper

Bovenstaand voorbeeld is precies wat voor ogen hielden toen we Gradez ontwikkelden. We maakten dezelfde rekensom, maar gingen daarbij uit van een systeem dat je op locatie kunt gebruiken. Met Gradez ziet het er dan ook zo uit:

Je gaat aan de slag, waarbij je alle bevindingen direct noteert in het online portal. Je maakt foto’s van de eventuele verstoringen en de foto’s worden er automatisch bijgezet. Wanneer je klaar bent genereer je met één druk op de knop een rapport voor de klant.

Je bespaart veel tijd, omdat je jouw aantekeningen niet meer hoeft over te typen en Word niet meer nodig hebt voor het maken van een rapport. Als je na een lange dag thuis komt, hoef je niet weer in te loggen om de administratie af te handelen.

De abonnementskosten voor een Gradez-licentie voor ‘Kwaliteit Meten’ bedragen maar een paar tientjes per maand. Voor nog geen € 500 per jaar heb je dus een professioneel softwarepakket dat veel voordelen biedt:

  • Geef de klant ook inlog, waardoor kwaliteitsmetingen voor hen direct inzichtelijk zijn in het portaal
  • Plan eenvoudig je metingen in
  • Je hebt 24/7 inzicht in de historie van al jouw kwaliteitsmetingen
  • Het benchmarken van het kwaliteitsniveau op verschillende locaties is eenvoudiger dan ooit
  • Je hebt tijd over voor andere werkzaamheden (of ‘even niks doen’)
  • Er is een mogelijkheid om het pakket uit te breiden met een calculatie- of werkprogrammamodule om jouw klanten nog beter van dienst te zijn.

Vraag een demo aan

Natuurlijk hebben we er voor gezorgd dat je geen computergeleerde hoeft te zijn om met Gradez te kunnen werken. Het systeem werkt heel intuïtief en we horen van veel gebruikers terug dat ze het snel onder de knie hebben. Ook de collega’s die niet zo vaak en graag achter een scherm zitten.

Ben je benieuwd hoe dat er dan uitziet? Vraag eens een demo aan of probeer het systeem zelf met een gratis proef-account. Je kunt de applicatie een maand gebruiken, zonder kosten en zonder dat je ergens aan vast zit. Kijk eens op deze pagina of neem contact op voor meer informatie.

En met die laatste 500 euro ga je lekker een eten met je partner. 😉