Gradez behaalt mijlpaal met monitoren van schoonmaakkwaliteit

Yeaahh! We hebben een feestje te vieren in Nederland

De eerste doelen zijn gehaald

Ik kan me nog goed herinneren hoe spannend het was toen we in januari 2021 live gingen met Gradez. Het begon in de jaren daarvoor met een onderbuikgevoel dat we ‘iets’ moesten doen om het meten van schoonmaakkwaliteit en -beleving eenvoudiger en waardevoller te maken. We gingen praten met opdrachtgevers en dienstverleners en uiteindelijk bouwden we één eenvoudige tool om integraal kwaliteit te monitoren.  Gradez. De cijfers laten zien dat we een schot in de roos hebben gemaakt. Ons onderbuikgevoel klopte precies.

Fast forward naar nu: we zijn 1,5 jaar live en nog steeds starten er wekelijks nieuwe bedrijven met de applicatie. Eén van onze doelen was om binnen twee jaar op meer dan 3000 gemonitorde locaties te zitten en vandaag noteerden we zelfs al de 3250e locatie. Dat is voor ons met recht een feestje.

 

En we gaan door

Supertrots zijn we natuurlijk op het behalen van deze mooie mijlpaal. Maar we zijn er nog lang niet, want die 3250 locaties vertegenwoordigen nog geen half procent van de gebouwen in Nederland en de ambitie is groot. Maar het is een begin. En Rome werd ook niet op 1 dag gebouwd. Toch?

Gelukkig gebruiken er steeds meer opdrachtgevers én opdrachtnemers de applicatie. We horen terug dat het  ideaal is omdat zij zowel de technische als belevingskwaliteit van verschillende leveranciers in één scherm kunnen monitoren.

 

Ontwikkelen en finetunen

We blijven door ontwikkelen en finetunen. Daarom vinden we het zo belangrijk om regelmatig met onze klanten te praten en te leren van hun ervaringen. Pasgeleden sprak ik bijvoorbeeld één van de nieuwste Gradez-gebruikers; een zorginstelling in Limburg. Mijn contactpersoon is onder andere eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de schoonmaak en één van de uitdagingen waar ze tegenaan liep dat dat ze zelf veel tijd kwijt was aan het monitoren van de prestaties van de verschillende dienstverleners.

Met al onze dienstverleners hadden we al afgesproken dat zij zelf de kwaliteit toetsten en ik deed dan éénmaal per jaar de VSR-KMS. Tegenwoordig verwerken zij hun kwaliteitsmetingen zelf in Gradez. Ik kan zelf inloggen en op ieder moment een overzicht oproepen van de actuele stand van zaken. Het geeft mij zo veel vertrouwen dat ik heb besloten om de VSR-KMS controles niet meer standaard zelf te lopen. Natuurlijk weet ik dat, wanneer een dienstverlener de locatie zelf toetst, er mogelijk door een roze bril wordt gekeken (jeweetwel: de slager keurt zijn eigen vlees gedachte). Maar zolang de rapportage een mooie voldoende weergeeft en ik geen klachten hoor van de locaties uit de wandelgangen, heb ik vertrouwen in de eerlijkheid van de dienstverlener. En ik denk dat het ook zo hoort. Mocht ik toch ergens twijfelen, dan kan ik daar alsnog mijn kwaliteitsinspecteur naar toe laten gaan om een kwaliteitscontrole te lopen, zij doet dat dan ook in Gradez. Uiteindelijk heb ik alle resultaten overzichtelijk op één pagina in het digitale rapport staan en kan ik die resultaten bespreken met de dienstverlener.

Wil jij eens een rapport downloaden om te zien hoe dat er uit ziet?   KLIK HIER

Het mooie is dat die dienstverlener ook zelf kan inloggen en dus weet welke afwijkingen er zijn, die ik met hen wil gaan bespreken. In de praktijk zie ik zelfs dat zij vaak zelf ook al dezelfde afwijkingen hebben geconstateerd én daar actie op hebben ondernomen. Hoe fijn is dat!

 

Word onderdeel van het feestje

Gradez zorgt dus al voor veel bedrijven dat zij mooie stappen hebben gemaakt in het meten van kwaliteit en beleving van de schoonmaak. We zien vooral veel zorginstellingen met een eigen dienst, die op hele korte termijn grote kwaliteitsverbeteringen hebben gerealiseerd. Het meten en monitoren is eenvoudig onderdeel geworden van het proces en bijsturen op verbeteringen gaat als vanzelf. Daardoor blijft er ook meer tijd (en geld) over voor het leveren van goede zorg.

Ben je nu ook eens benieuwd wat het voor jouw organisatie betekent als je Gradez in gaat zetten? Neem dan contact met ons op. Je kunt Gradez eenvoudig uitproberen tijdens de gratis proefperiode en we helpen je uiteraard graag op weg met het inrichten van het systeem voor de specifieke situatie binnen jouw bedrijf of instelling.

Stel hier direct je vraag via Whatsapp 👉🏻 06 – 39 32 98 45